سند راهبرد مشارکت ملی
1-
راهبرد
زیرشاخص مشارکت در کاربرپسند بودن تارنما: در این رابطه جستجوی پیشرفته، اجرا در
کلیه مرورگرها و دستگاههای قابل حمل و همچنین قرار داشتن لینکهای پرکاربرد و
مرتبط بطور کامل رعایت گردیده است.
2-
راهبرد
مشارکت در زیرشاخص شفافیت تارنما: در رابطه با نماگر ارتباط مستقیم مدیران در وب
سایت و تاریخهای بروزرسانی و انتشار شناسنامه خدمات در منوی خدمات الکترونیک و نیز
آمار و نظرسنجیها در تارنمای اداره کل بطور کامل ارائه شده است.
3-
راهبرد
مشارکت کیفیت خدمات تارنما: با توجه به اطلاعرسانی خدمات در منوهای خدمات الکترونیک
و همچنین ارائه سامانههای ارائهدهنده خدمات به مشترکین بطور کامل و مجزا ارائه
شده است.
4-
راهبرد
مشارکت در دسترسپذیری تارنما: در تارنمای اداره کل با استفاده از نرمافزار مناسب
و راهنمای آن امکان پشتیبانی از افراد کمتوان
وجود دارد و دستورالعمل بروزرسانی و استاندارد بودن نام دامنه و زمان بارگذاری رعایت
گردیده است.
5-
راهبرد
مشارکت در دسترسپذیری اطلاعات: در تارنمای اداره کل سوالات متداول، پیوندها و
وجود کانالهای اطلاعرسانی و در نهایت اخبار و مزایدهها و اطلاعیههای مهم وجود
دارد.
6-
راهبرد
مشارکت در بیانیه حریم خصوصی: در این تارنما بیانیه حریم خصوصی وجود دارد.
7-
راهبرد
بیانیه سطح توافق خدمات: در این تارنما بیانیه سطح توافق خدمات نیز وجود دارد.
8-
راهبرد
تصمیمگیری الکترونیک: در این وبسایت بخش شکایت و پیشنهاد در رابطه با بهبود
ارائه خدمات و بخش نظرسنجی برای جمعآوری نظرات مردمی وجود دارد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس با
تحقق به اهداف، اجرای ماموریتها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه به تمامی
مخاطبان خود میباشد، بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخودرها، تعامل
دوسویه و انتخاب راهبردهای ارائه خدمت، سخت و ناممکن میگردد.
ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکانپذیر
است که مخاطب، میزان رضایتمندی خود را از خدمات اعلام
و مشارکت خود را کامل نماید. سازمانی در ارائه خدمت موفقتر خواهد بود که بتواند
نظر، پیشنهاد و انتقاد مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسب جلب
رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ نماید.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس
در راستای انجام ماموریت سازمانی خود در تلاش است با برنامه محوری، نگاه سیستمی و
توان کارشناسی، خدمات خود را در چارچوب وظایف قانونی خود به بهترین شکل ممکن به
مخاطبین ارائه نماید. در این باره و به منظور جلب مشارکتهای مردمی، اداره کل
فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس لازم میداند نظر، پیشنهاد و انتقاد مردم به ویژه
نخبگان، متخصصین، صاحبنظران، مدیران و کارشناسان را گردآوری و راهبردهای صحیح و
همراه با افزایش کیفیت خدمات را تدوین نماید.
لذا در راستای اجرای مفاد ماده9 تصویب
نامه شماره 112128 مورخ 25/12/1395 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام
اداری با عنوان "حق ا ظهارنظر آزادانه و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای
اداری" راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرآیندهای اداری سازمان به
شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت:
ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس
کلیه مقررات خود را اعم از بخشنامهها، آییننامهها، دستورالعملها و ضوابط اجرایی
و ... را پیش از ابلاغ به مدت 2 هفته از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد
عموم قرار داده و پس از دریافت نظر و انتقاد سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس
ابلاغ اقدام مینماید.
بستر لازم برای بیان نظر و پیشنهاد
شهروندان به ویژه جامعه فرهنگی، هنری و رسانهای درباره همه اطلاعات و اخبار
سازمان در پایگاه اطلاعرسانی سازمان فراهم میباشد.
کلیه شهروندان میتوانند درخواستها، شکایات
و پیشنهادهای خود را از سامانه خدمات الکترونیک که در پایاگاه اطلاعات و اخبار
سازمان در پایگاه اطلاعرسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قرارداده
شده است ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواستهای واصله به صورت مکانیزه به
واحدهای تخصصی ذیربط ارسال درج میشود.
شهروندان همچنین میتوانند با شماره تلفن
07132280791 داخلی 200 و 201 هر گونه نظر،
انتقاد و یا پیشنهاد خود را اعلام نمایند.