بیانیه مشارکت عمومی

(راهبرد مشارکت دستگاه)

سند راهبرد مشارکت ملی

1-      راهبرد زیرشاخص مشارکت در کاربرپسند بودن تارنما: در این رابطه جستجوی پیشرفته، اجرا در کلیه مرورگرها و دستگاه‌های قابل حمل و همچنین قرار داشتن لینک‌های پرکاربرد و مرتبط  بطور کامل رعایت گردیده است.

2-      راهبرد مشارکت در زیرشاخص شفافیت تارنما: در رابطه با نماگر ارتباط مستقیم مدیران در وب سایت و تاریخ‌های بروزرسانی و انتشار شناسنامه خدمات در منوی خدمات الکترونیک و نیز آمار و نظرسنجی‌ها در تارنمای اداره کل بطور کامل ارائه شده است.

3-      راهبرد مشارکت کیفیت خدمات تارنما: با توجه به اطلاع‌رسانی خدمات در منوهای خدمات الکترونیک و همچنین ارائه سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات به مشترکین بطور کامل و مجزا ارائه شده است.

4-      راهبرد مشارکت در دسترس‌پذیری تارنما: در تارنمای اداره کل با استفاده از نرم‌افزار مناسب و راهنمای آن  امکان پشتیبانی از افراد کم‌توان وجود دارد و دستورالعمل بروزرسانی و استاندارد بودن نام دامنه و زمان بارگذاری رعایت گردیده است.

5-      راهبرد مشارکت در دسترس‌پذیری اطلاعات: در تارنمای اداره کل سوالات متداول، پیوندها و وجود کانال‌های اطلاع‌رسانی و در نهایت اخبار و مزایده‌ها و اطلاعیه‌های مهم وجود دارد.

6-      راهبرد مشارکت در بیانیه حریم خصوصی: در این تارنما بیانیه حریم خصوصی وجود دارد.

7-      راهبرد بیانیه سطح توافق خدمات: در این تارنما بیانیه سطح توافق خدمات نیز وجود دارد.

8-      راهبرد تصمیم‌گیری الکترونیک: در این وب‌سایت بخش شکایت و پیشنهاد در رابطه با بهبود ارائه خدمات و بخش نظرسنجی برای جمع‌آوری نظرات مردمی وجود دارد.

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس با تحقق به اهداف، اجرای ماموریت‌ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه به تمامی مخاطبان خود می‌باشد، بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخودرها، تعامل دوسویه و انتخاب راهبردهای ارائه خدمت، سخت و ناممکن می‌گردد.

ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکان‌پذیر است که مخاطب، میزان رضایتمندی خود را از خدمات اعلام و مشارکت خود را کامل نماید. سازمانی در ارائه خدمت موفق‌تر خواهد بود که بتواند نظر، پیشنهاد و انتقاد مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسب جلب رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ نماید.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در راستای انجام ماموریت سازمانی خود در تلاش است با برنامه محوری، نگاه سیستمی و توان کارشناسی، خدمات خود را در چارچوب وظایف قانونی خود به بهترین شکل ممکن به مخاطبین ارائه نماید. در این باره و به منظور جلب مشارکت‌های مردمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس لازم می‌داند نظر، پیشنهاد و انتقاد مردم به ویژه نخبگان، متخصصین، صاحب‌نظران، مدیران و کارشناسان را گردآوری و راهبردهای صحیح و همراه با افزایش کیفیت خدمات را تدوین نماید.

لذا در راستای اجرای مفاد ماده9 تصویب نامه شماره 112128 مورخ 25/12/1395 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان "حق ا ظهارنظر آزادانه و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری" راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرآیندهای اداری سازمان به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت:

ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس کلیه مقررات خود را اعم از بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی و ... را پیش از ابلاغ به مدت 2 هفته از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظر و انتقاد سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ابلاغ اقدام می‌نماید.

بستر لازم برای بیان نظر و پیشنهاد شهروندان به ویژه جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای درباره همه اطلاعات و اخبار سازمان در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فراهم می‌باشد.

کلیه شهروندان می‌توانند درخواست‌ها، شکایات و پیشنهادهای خود را از سامانه خدمات الکترونیک که در پایاگاه اطلاعات و اخبار سازمان در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قرارداده شده است ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواست‌های واصله به صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال درج می‌شود.

شهروندان همچنین می‌توانند با شماره تلفن  07132280791 داخلی 200 و 201 هر گونه نظر، انتقاد و یا پیشنهاد خود را اعلام نمایند.